Refund policy
§ 1
Odstąpienie od umowy prOdstąpienie od umowy przez Klienta będącego konsumentem lub osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczązez Klienta będącego konsumentem
- Stosownie do przepisów ustawy o prawach konsumenta Klient będący konsumentem lub osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą zawierającą umowę nie mającą dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, może w terminie 14 dni od daty zawarcia umowy odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych
- w art. 33, art. 34 ust. 2 ustawy, tj.:
1) bezpośrednich kosztów zwrotu towaru,
2) dodatkowych kosztów dostarczenia towaru, jeżeli spośród możliwych opcji dostawy Klient wybrał inny wariant niż najtańszy oferowany przez Sprzedawcę. - Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od objęcia rzeczy w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części.
- Klient może odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
- Sprzedawca przewiduje możliwość złożenia przez Klienta oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną. W takim wypadku Klient odstępuje od umowy wysyłając wiadomość na adres sprzedaz@kosd.pl. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
- Do zachowania terminu, o którym mowa w ust. 1 wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Klient jest zobowiązany do dokonania zwrotu otrzymanego towaru we własnym zakresie i na własny koszt (np. poprzez odesłanie paczki), nie później niż 14 dni od dnia, w którym Klient odstąpił od umowy.
- W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia, zwrócić Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu i sposób ten nie wiąże się dla niego z żadnymi dodatkowymi kosztami.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Prawo do odstąpienia nie przysługuje Klientowi w przypadku, w którym przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Klienta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
§ 2
Reklamacje w przypadku wystąpienia wad towaru
- Do postępowania reklamacyjnego stosuje się przepisy ustawy o prawach konsumenta dotyczące niezgodności towaru z umową.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności towaru z umową, jeżeli Klient, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha towaru odbiega od wymogów zgodności z umową oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy towaru.
- Reklamacja powinna zawierać:
1) informacje dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady,
2) opis niezgodności towaru z umową,
3) wskazanie żądania reklamacyjnego,
4) dane kontaktowe Klienta. - Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Klient może w pierwszej kolejności żądać jego naprawy lub wymiany.
- Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został on poinformowany przez Klienta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
- Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
- Klient udostępnia Sprzedawcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Klienta towar na swój koszt.
- W drugiej kolejności Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od umowy. Jest to możliwe w następujących sytuacjach:
1) Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową z uwagi na nadmierne koszty naprawy i wymiany lub niemożliwość podjęcia takich działań,
2) Sprzedawca nie doprowadził towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta,
3) brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową,
4) brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego żądania naprawy lub wymiany,
5) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta. - Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową.
- Sprzedawca zwraca Klientowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o obniżeniu ceny.
- Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny.
- Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych towarów dostarczonych na podstawie umowy, Klient może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez Klienta wraz z towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Klient zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z umową.
- W razie odstąpienia od umowy Klient niezwłocznie zwraca towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Klientowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Klient może powstrzymać się z zapłatą ceny do chwili wykonania przez Sprzedawcę obowiązków z tytułu reklamacji.
- Sprzedawca udzieli odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
- W przypadku Klientów, którzy nie są konsumentami lub osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą objętymi ochroną konsumencką, Sprzedawca ogranicza swoją odpowiedzialność za wady poprzez skrócenie jej do 6 miesięcy od chwili wydania Klientowi towaru.
§ 3
Pozasądowe sposoby rozwiązywania sporów
- Sprzedawca oświadcza, że wyraża zgodę na udział w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
- Klient ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej we Wrocławiu. Informacje dotyczące trybu i procedury rozstrzygania sporu dostępne są na stronie internetowej https://wiih.ibip.wroc.pl/public/?id=116747 .
- Klient będący konsumentem może również zwrócić się z wnioskiem o udzielenie pomocy do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
- Klient może również skorzystać z unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem internetowym: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.